DeepNash blefuje i wygrywa z ludźmi w Stratego, grze o większej liczbie stanów niż go

5 grudnia 2022, 10:55

Sztuczna inteligencja firmy DeepMind, która jako pierwsza pokonała człowieka w go, nauczyła się blefować w strategicznej grze planszowej Stratego. Co więcej, potrafi wygrać z człowiekiem tę grę, która ma znacznie więcej możliwych scenariuszy niż go czy poker. Najbardziej zaskakujący był dla nas fakt, że DeepMind był w stanie poświęcić wartościowe zasoby, by zdobyć informację o ustawieniu przeciwnika i jego strategii, stwierdzają twórcy algorytmu.



Prezent na święta dla fana planszówek

10 listopada 2022, 19:24

Planszówki to znakomity sposób na spędzanie wolnego czasu. Szczególnie w momencie, gdy za oknem jest szaro i ponuro, a my mamy ochotę na odrobinę dobrej zabawy. W dodatku jest to też znakomity prezent na święta. Dziś chcielibyśmy polecić kilka tytułów, które powinny znaleźć się w szafce każdego miłośnika tej formy rozrywki.


„Świteź” – gra karciana inspirowana „Balladami i romansami” Mickiewicza

25 sierpnia 2022, 10:16

Ukazała się gra karciana „Świteź”, inspirowana debiutanckim zbiorem wierszy Adama Mickiewicza „Ballady i romanse”. Jest ona zintegrowana z internetową platformą wiedzy. Za koncepcję i realizację projektu odpowiada Agencja Promocyjna OKO.


Najpopularniejsze gry dostępne w PlayStation Plus

10 sierpnia 2022, 09:19

Kolekcja PlayStation Plus zawiera gry, które dostarczają wiele godzin rozrywki. Dzięki nim dobrze bawią się amatorzy różnych typów gier. Można wybrać spośród nich tytuły do rozgrywki single player i multi player w zależności od własnych preferencji. Jakie są najpopularniejsze gry dostępne w abonamencie PlayStation Plus? Poznaj tytuły, na które warto zwrócić uwagę.


Poznań: fortyfikacje na mapie. Nowa funkcjonalność portalu Systemu Informacji Przestrzennej

18 lutego 2022, 12:10

Mapa na portalu Systemu Informacji Przestrzennej Miasta Poznania ma nową funkcjonalność. Pozwala ona zobaczyć zarysy zarówno zachowanych, jak i nieistniejących już fortyfikacji z czasów zaborów.


Polscy archeolodzy znaleźli w Omanie grę planszową sprzed 4000 lat

11 stycznia 2022, 06:53

Gra planszowa sprzed 4000 lat, ślady produkcji metalurgicznej i wieża leżąca w obrębie prehistorycznej osady to tylko część odkryć, których dokonali naukowcy w Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej Uniwersytetu Warszawskiego w Dolinie Qumayrah w północnym Omanie. Uczeni z Polski i Omanu zajmowali się badaniem osadnictwa epoki brązu i żelaza na stanowiskach we wsi Ayn Bani Saidah.


Groby elity znad Morza Bałtyckiego na Półwyspie Sambia. Wzbogacili się na handlu bursztynem

7 stycznia 2022, 10:40

W okręgu kaliningradzkim na półwyspie Sambia trwają prace archeologiczne w związku z budową tam autostrady. Archeolodzy skupili się na stanowisku Putilovo-2, gdzie znajduje się cmentarzysko. Jest ono znane od lat 60. XIX wieku, kiedy to znaleziono pierwsze przedmioty prezentowane przez Muzeum Starożytności Towarzystwa Pruskiego na Zamku Królewskim w Konigsbergu. Później jeszcze prowadzono tam niewielkie prace w roku 1873 i 1905.


Interaktywna instalacja ma wyzwalać refleksję nad przyszłością morskich stworzeń i ludzi

6 grudnia 2021, 12:52

"Echoes" to interaktywna instalacja autorstwa Mathiasa Gmachla. Powstała z ok. 4,5 t stali i mierzy ponad 17 m. Przedstawia podświetlonego walenia. Gdy widz za bardzo się do niego zbliży i przekroczy pewną granicę, światła rzeźby przygasają, a ścieżka dźwiękowa przycicha do momentu, aż człowiek odejdzie na "bezpieczną" odległość. Zabieg ten ma pokazać, co się dzieje, gdy ludzie zawłaszczają przestrzeń, której inni mieszkańcy Ziemi potrzebują, by przetrwać.


Wrocław: w ramach pracy inżynierskiej student buduje interaktywną laskę dla osób niewidomych

2 grudnia 2021, 13:30

Artur Salamon, student inżynierii bezpieczeństwa na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu (UPWr), buduje w ramach pracy inżynierskiej interaktywną laskę dla osób niewidomych. Dzięki czujnikom odległości i sygnalizowaniu przeszkód za pomocą wibracji ma ona ułatwić użytkownikowi poruszanie się po mieście.


George R.R. Martin i Douglas Preston właścicielami linii kolejowej w Nowym Meksyku. Smok i Wilk czekają na turystów

30 listopada 2021, 12:06

W zeszłym roku pisarze George R.R. Martin i Douglas Preston oraz właściciel kin/producent filmowy Bill Banowsky kupili z 5 prominentnymi mieszkańcami Santa Fe krótkodystansową kolej, która niegdyś kursowała między Santa Fe a Lamy. Linia powstała w XIX w. i działała do 2012 r. Sky Railway, która stanowi spełnienie marzeń lokalnych mieszkańców o wskrzeszeniu dawnej atrakcji turystycznej, zacznie jeździć za parę dni (3 grudnia). Jak podkreśla Martin, bilety na składy Wilk i Smok są już w sprzedaży. Pomalował je tutejszy artysta graffiti Jorael Numina.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy